Історія проекту

Міжнародний інтеграційний проект для студентів, магістрантів і аспірантів
«Школа відкритого розуму»

Здійснення цього проекту розпочалося в вересні 2008 року, коли делегація студентів, магістрантів, аспірантів та докторантів Кам’янець-Подільського національного університету відвідала м. Кельце. Учасники делегації брали активну участь у роботі І-го міжнародного інтеграційного семінару для студентів, аспірантів та докторантів „Етнокультурні міфи та упередження в науці, освіті та суспільному житті”, який відбувся 2-7 вересня 2008 року. До когорти молодих науковців з університетів-ініціаторів проекту також приєдналися окремі представники Львівського національного університету імені Івана Франка та Севастопольського міського гуманітарного університету. У травні 2009 року проводився ІІ-й міжнародний інтеграційний семінар для студентів, магістрантів і аспірантів у межах того ж тематичного циклу. До його роботи, окрім студентів, магістрантів і аспірантів Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка та Гуманістично-Природничого Університету імені Яна Кохановського в Кельцах також долучилися молодіжні делегації Севастопольського міського гуманітарного університету та Лодзиньського університету (Польща).

Ці дві події довели життєдайність двосторонньої угоди між Кам’янець-Подільським національним університетом імені Івана Огієнка та Гуманістично-Природничим Університетом імені Яна Кохановського в Кельце щодо інтенсифікації співпраці задля формування молодіжної інтелектуальної еліти.

Було закладено певні традиції, у відповідності до яких узвичаєними стали дворазові щорічні проведення наукових заходів у межах проекту „Школа Відкритого Розуму”: у травні — в Кам’янець-Подільському національному університеті імені Івана Огієнка, у вересні — в Гуманістично-Природничому Університеті імені Яна Кохановського в Кельце.

У межах проекту передбачено продовження віковічних традицій європейської університетської освіти. Основна форма науково-інтелектуального спілкування в межах проекту — діалог. Дещо незвичною для сьогодення є регламентна конфігурація проголошення результатів наукових досліджень: проблемні питання доповіді одразу стають предметом дискусій чи обговорення, уточнюючі питання задаються по ходу повідомлення. Тому немає хронометрично впорядкованого регламенту виступу. Промови завершувались тоді, коли було вичерпано потенційну проблемність дослідження або чітко визначені подальші перспективи наукових пошуків у тій чи іншій ділянці. Така форма дозволяє максимально зосередитись на об’єктах та предметах досліджень, спонукає до аргументованого реагування на запитання чи заперечення, ініціює плюралізм поглядів та відвертість їхнього відстоювання.

Учасники семінарів мають також можливість ознайомитись з особливостями історичного розвитку окремих регіонів України та Польщі, долучитися до унікальних національних проявів слов’янських культур. Традиційним в межах проекту стало проведення вечорів української, польської, російської культур. Такі вечори організуються виключно силами учасників семінарів, що надає їм можливість проявити себе як різнобічно розвинені особистості.

Реалізація проекту відбувається за підтримки Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, студентського профкому Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, виконавчого комітету Кам’янець-Подільської міської ради, Кам’янець-Подільського державного історичного музею-заповідника, Кам’янець-Подільської міської друкарні, Гуманістично-Природничого університету імені Яна Кохановського в Кельце, Адміністрації Свєнтокшиського воєводства, органів міського самоврядування міст Сташова та Хенціни, Лодзиньського університету та інших установ й організацій.

В перспективних планах розвитку проекту „Школа Відкритого Розуму” передбачено розширення кола учасників насамперед за участі представників різних вузів Росії, Словаччини, Чехії та інших країн.

Прокрутка вгору