Наукову школу засновано у 2003 році
Керівник:
доктор педагогічних наук, професор
МИРОНОВА СВІТЛАНА ПЕТРІВНА
Напрями наукової діяльності:
- професійна компетентність педагогів спеціальної та інклюзивної освіти;
- модернізація фахової підготовки та післядипломної освіти корекційних педагогів;
- психолого-педагогічний супровід інклюзивної освіти;
- корекційно-розвиткова робота з дітьми з особливими освітніми потребами (далі – з ООП);
- впровадження новітніх педагогічних технологій у спеціальну та інклюзивну освіту;
- сімейне виховання дітей з ООП;
- рання корекційна допомога дітям з ООП.
Основні досягнення:
Учасниками школи опубліковано понад 500 праць наукового, навчально-методичного характеру, серед яких: монографії, навчальні та навчально-методичні посібники, методичні рекомендації, навчальні програми, статті.
Досліджено та розроблено:
- теоретико-методичні основи підготовки майбутніх учителів до корекційної роботи в освітніх закладах для дітей з інтелектуальними порушеннями;
- особливості статево-рольового виховання учнів з інтелектуальними порушеннями (далі – з ІП);
- формування здорового способу життя у школярів з ІП;
- особливості формування навичок самообслуговування у неповносправних вихованців дитячого будинку;
- корекція мислення учнів молодших класів з ІП за допомогою технології розвивального навчання;
- особливості соціалізації осіб з порушеннями опорно-рухового апарату в реабілітаційних центрах;
- створення ситуації успіху в навчанні й вихованні молодших школярів з ІП;
- формування взаємин в колективі інклюзивного класу;
- формування громадянськості старшокласників з ІП;
- науково-методична робота як засіб удосконалення професійної компетентності вчителя-дефектолога;
- формування соціально-побутових навичок у дітей з помірним ступенем ІП;
- психологічний супровід молодших школярів з ООП в інтегрованому навчанні;
- формування правосвідомості старшокласників зі зниженим слухом в позаурочний час;
- командний підхід до супроводу дітей з ООП в інклюзивних закладах;
- особливості діловодства корекційних педагогів;
- індивідуальний підхід у навчанні школярів з ООП;
- особливості становлення особистості дитини з типовим розвитком в сім’ї батьків з інвалідністю;
- формування професійної компетентності вихователів інклюзивних дошкільних груп;
- психолого-педагогічна підтримка молоді з ІП на післяшкільному етапі соціалізації.
Учасники школи, які здобули наукові ступені докторів, кандидатів наук:
С.П. Миронова, М.П. Матвєєва, О.В. Коган, Л.І. Гречко, В.Е. Левицький, О.М. Пріданнікова, Н.І. Коваль, О.В. Гаяш, Н.М. Басалюк, І.Г. Саранча, О.І. Дмітрієва, Т.О. Докучина, О.В. Чопік, Ю.В. Галецька.
Окремі праці представників наукової школи:
- Миронова С.П., Форнальчук О.С. Формування само обслуговуючої діяльності у дітей-сиріт з вадами інтелекту. Кам’янець-Подільський: Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 156 с.
- Інклюзивна освіта: теорія та практика / Колектив авторів; за заг. ред. С.П. Миронової. Кам’янець-Подільський: Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2014. Частина 2. 184 с.
- Миронова С.П. Методика корекційної роботи при порушеннях пізнавальної діяльності : підручник. Кам’янець-Подільський: Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2014. 260 с.
- Інклюзивне навчання: організаційне, змістове та методичне забезпечення : навчально-методичний посібник / Колектив авторів; за заг. ред. С.П. Миронової. Кам’янець-Подільський: Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2015. 236 с.
- Миронова С.П. Корекційна психопедагогіка. Олігофренопедагогіка : підручник . Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2015. 312 с.
- Миронова С.П. Педагогіка інклюзивної освіти : навчально-методичний посібник. Кам’янець-Подільський: Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2016. 164 с.
- Організація та методика проведення наукових досліджень студентами спеціальності «Спеціальна освіта» : навчально-методичний посібник / Колектив авторів; за заг. ред. С.П. Миронової. Кам’янець-Подільський: Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2016. 136 с.
- Корекційно-розвивальна робота з дітьми з особливостями психофізичного розвитку: Науково-методичний посібник для вчителів, соціальних педагогів, батьків / укладач О.В. Гаяш. Ужгород : Інформаційно-видавничий центр ЗІППО, 2016. 120 с.
- Левицький В.Е. Статеве виховання учнів молодших класів з порушеннями розумового розвитку: монографія / В.Е. Левицький. Кам’янець-Подільський: ТОВ «Друк-сервіс», 2017. 100 с.